Czy trudne rozmowy z klientami, współpracownikami mogą przestać takie być?

Od naszego postrzegania zależy czy definiujemy coś jako trudne, wymagające czy też ciężkie.

Często definiujemy to w takich kategoriach bo nie wiemy jak sobie radzić, nie mamy odpowiedniej wiedzy, wypracowanych zachowań, które będę nas wspierały. Otóż okazuje się, że w niewielkim czasie można bardzo wiele zmienić w tej kwestii.

Właśnie zakończyłam realizacje pilotażu programu Difficult Conversation. Podczas trzech spotkań trwających trzy godziny poznaliśmy zasady Komunikacji bez Przemocy (NVC). Pracowaliśmy nad rozumieniem emocji, doskonaliliśmy empatię, ale również pracowaliśmy z przekonaniami ograniczającymi.

Pewnie powiecie, że wygląda jak program dla coachów.  Tymczasem to program dla każdego, który w swojej pracy buduje relacje z innymi. Program pozwala lepiej komunikować się z innymi, ale również otworzyć się na nowe relacje, a dawne sytuacje zobaczyć w nowych perspektywach. To program, którego zawartość można wykorzystać na różnych polach zarówno zawodowym, jak i prywatnym.

Od ponad roku eksperymentuje z różnymi formami szkoleń, ich długością, ustawieniem procesu. Wszystkie moje doświadczenia pokazują, że ułożenie szkoleń w krótszą formę (3-4 godziną) i utrzymanie procesu podnosi efektywność szkoleń. Jednak najważniejsze, jest to że znacząco wpływa na postawy i zachowania uczestników.

Tak stało się i tym razem. Uczestnicy nie tylko widzą poprawę w zakresie radzenia sobie w trudnych, wymagających sytuacjach, ale też poczynili otwarcie w relacjach, które były w impasie. A najlepszą rekomendacją programu i trenera to feedback uczestników. Dzisiaj usłyszałam: każdy w naszej organizacji powinien przejść takie szkolenie 🙂 

Dla mnie natomiast najcenniejsza w tym całym procesie jest zmiana i obserwowanie tego, że niewielkim nakładem czasu i energii można dokonywać takich istotnych zmian w swoim życiu zawodowym i prywatnym. I jak tu nie kochać tego co się robi.

Dziękuję za zaufanie i współpracę moim partnerom biznesowym. Wygląda na to, że projekt zakończony sukcesem.

A wy jakie macie doświadczenia związane ze szkoleniami?

Interesujące?

Zapisz się na newsletter aby nie przeoczyć kolejnych wpisów.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.