narzedzie zmiana perspektyw do pracy w zespole

Inspirujące spotkania z pracownikami – narzędzie zmiana perspektyw do pracy w zespole

Pisałam już o tym jak można pracować ze zmianą perspektywy w relacji jeden na jeden. Tym razem zachęcam Was do pobudzenia Waszego zespołu i zastosowanie zmiany perspektywy w trakcie spotkania z zespołem.

Praca ze zmianą perspektywy dobrze realizować w ruchu, aby nie tylko zmienić kontekst tematycznie, ale żeby w zmianę perspektywy poczuć w ciele czy ruchu, co pozwala silniej zrozumieć i doświadczyć perspektywę danej strony.

Jak w praktyce wykorzystać narzędzie zmiana perspektyw do pracy w zespole?

Poszukując inspiracji związanych z ulepszaniem procesu można zastosować poniższą propozycję.

Krok 1:

Wypisz jakich interesariuszy dotyczy dany proces czyli inaczej kogo dotyczy) i kto w nim uczestniczy.

Krok 2 :

W zależności od ilości perspektyw poszukaj w pomieszczeniu miejsca na stworzenie pola dla każdej z proponowanych perspektyw. ( możesz tylko wskazać miejsca, ale taśmą malarską odznaczyć przestrzeń

Krok 3 :

Poproś cały zespół aby przybrał jedną wybraną perspektywę.  Zapytaj ich o to co jest ważne dla procesu z punktu widzenia danego interesariusza? Czego potrzebuje, aby miał poczucie że dany proces jest dla niego sprawny?

Ważne, żeby cały zespół wspólnie to przegadał, a jeden z członków lub facylitator tego spotkania robił notatki. Możesz być to oczywiście Ty lub też zlecić to komuś z poza zespołu, który będzie brał udział w tym spotkaniu.

Krok 4 :

Przejdźcie jako zespół przez wszystkie perspektywy, każdorazowo spisując Wasze pomysły. To co ważne to aby pomiędzy każdą zmianą chociaż na chwilę zająć się czymś co nie dotyczy tematu. Można np. poprosić kogoś o opowiedzenie kawału lub wykonać jakieś czynności ruchowe.

Krok 5 :

Zbierzcie wnioski i stwórzcie plan działania osadzony w czasie, ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za poszczególne działania czy kroki.

Powyższy przykład dotyczy pracy nad usprawnieniem procesu. W taki też sposób możesz pracować z konfliktem w zespole, czy pomiędzy zespołami, czy wypracowując standardy, pracując nad komunikacją w zespole czy w organizacji.

Jeżeli udało się Wam skorzystać z tego doświadczenia podzielcie się opinią i wnioskami. Bo gdzie o tym dyskutować jak nie tu gdzie dzielimy się wiedzą i doświadczeniami. 🙂

Interesujące?

Zapisz się na newsletter aby nie przeoczyć kolejnych wpisów.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.