Zarządzanie emocjami

Czy w pracy jest miejsce na emocje?

Umiejętność zarządzania emocjami  często rozumiana jest jako umiejętność nie pokazywania emocji w pracy, a to nie umiejętność zarządzania tylko tłumienie emocji. Takie działanie to najprostsza droga do nie radzenia sobie z emocjami. Kompensowanie tłumienia emocji w pracy najczęściej objawia się silną agresją, nałogami i czy różnymi kompulsywnymi zachowaniami w innych obszarach naszego życia, a także występowania destrukcyjnych chorób szczególnie układu krążenia. Zamiast ponosić tak poważne konsekwencje lepiej po prostu nauczyć się jak prawidłowo radzić sobie z emocjami również na gruncie zawodowym.

Zarządzanie emocjami to wyrażanie emocji w sposób adekwatny do sytuacji, w której się znajdujemy.

Często słyszymy „w pracy nie ma miejsca na emocje” lub „emocje są złym doradcą”. Nic bardziej mylnego. Każda emocja jest po coś i jest dla człowieka ważna, informuje go i chroni, pozwala żyć i rozwijać się, a także dbać o równowagę energetyczną. Podstawowe emocje mają swoją genezę w okresie początku rozwoju człowieka. Choć powstały około 200 000 lat temu w toku ewolucji nadal emocje pełnią te same lub bardzo podobne funkcje. Podstawowe emocje, który ma każdy człowiek posiada to:

  • smutek,
  • radość,
  • strach,
  • odraza,
  • gniew

I każdy pełni równie ważną rolę. O tym jakie ważne role pełni każda emocja czytaj w poszczególnych wpisach. Dowiesz się z nich po co jest, o czym nas informuje i przed czym chroni.

Zainspiruj się, czytaj więcej i zobacz też film  „W głowie się nie mieści”

Interesujące?

Zapisz się na newsletter aby nie przeoczyć kolejnych wpisów.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.